Egy SEO és keresőoptimalizálás szakértőnek pár éve elegendő volt a legfontosabb technikai beállítások felett őrködni, és ügyelni a kulcsszósűrűségre. Ma a SEO az olvasói igények feltérképezéséről, a tartalom tervezéséről és optimalizálásról, a linkprofil állandó fejlesztéséről szól. A SEO régen technikai tevékenység volt, és részben ma is az maradt. De a hangsúly ma már a média és a nyilvánosság ismeretére helyeződött át.
Verdes Tamás, SEO szakértő, a ZETRA alapítója. Jelenleg 12 céggel és 2 civil szervezettel dolgozik együtt. Ügyfelei között hazai és nemzetközi (német és angol nyelvű) cégek is találhatók.
A Karsai Ügyvédi Irodában nemzetközi bíróságokhoz visszük ki a hazai ügyeket, és ezeket az emberi jogok szempontjából vizsgáljuk. Tamással azért kezdtünk közösen dolgozni, mert őt érdekli ez a terület, és időt szánt arra, hogy megértse az egyes témákat, végiggondoljon velünk közösen kérdéseket. A régi weboldalunkat szerettük, de SEO-szempontból rendezetlen volt, ezért Tamás egy a keresőnek megfelelő szerkezetet tervezett neki, majd közösen elvégeztük az átalakításokat is. A honlap forgalma azóta fokozatosan emelkedik a keresőben, a számunkra fontos kulcsszavakra több esetben is az első helyre kerültünk.
Karsai Dániel (drkarsai.hu)
Már a weboldalunk építése közben tudtam, hogy több van Tamásban, mint aki csak „el akar intézni egy munkát”. Tanácsolt, ellenkezett, javított precízen és a határidőket maximálisan betartva. Induló ügynökségként nagy nehézséget okozott új ügyfelek felkutatása, így 2019 nyarán elhatároztuk, hogy Tamással elkezdjük az oldal SEO optimalizálását. Megannyi ötlet, új megoldás, elemzések elemzése és a konkurencia által nem használt üzleti rések megtalálása es kihasználása, mindezt élvezettel egy baráti, partneri hangulatban. Az optimalizálás a tervezett időben kezdte el hozni a megkereséseket, sebészeket megszégyenitő precizitással.
Ritter Zoltán (wr-events.de)
Mit csinál egy SEO szakértő?
A SEO szakember segít megbízójának érdemi üzleti forgalmat behozni a Google keresőből a cég weboldalára. A cél az, hogy az ingyenes Google találatok körében a vállalkozás honlapja a lehető legjobb pozícióban legyen a lehető legtöbb releváns kifejezésre.
Milyen területekre terjed ki a tevékenysége?
- SEO stratégia elkészítése. A keresőoptimalizálás egy hónapokig tartó stratégiai játékhoz hasonlít. A szakértő feladata, hogy megtervezze ennek a folyamatnak a menetrendjét, és menedzselje azt elejétől a végéig.
- Kulcsszókutatás. A célcsoport számára legfontosabb keresőszavak és témák azonosítása, majd ezt követően a kapcsolód tartalmak tervezése (blogbejegyzések, termékoldalak, landing page-ek).
- Versenytárselemzés. A SEO szakértő feladata, hogy felmérje a piaci versenyt, és megtalálja azokat a versenytársakat, akiktől a legtöbbet tanulhatunk. Ha erre nincs lehetőség a hazai piac gyengesége miatt, akkor a nemzetközi versenytársakat vesszük górcső alá.
- SEO szövegírás és tartalom-készítés. A SEO lelke a folyamatos, minőségi tartalom-készítés. A SEO szakértő felméri, hogy mire van szükség a szövegíráshoz, és segíti ügyfelét a szövegek elkészítésében akár belső erőforrásokra támaszkodva, akár külső szövegíró bevonásával.
- Linképítés: A SEO szakértő feladata, hogy megtervezze számodra az ideális linkprofilt, és segítsenek annak felépítésében.
- Technikai SEO audit és segítség. A weboldal technikai állapota kulcskérdés: lehet bármilyen kiemelkedő tartalom egy honlapon, ha a technikai elemek hibásak, könnyen kieshet
- Nyomon követjük a Google Elemzések és a Google Webmester eszközök által adott információkat.
- Külső szoftverek segítségével elemzem a versenytársaid weboldalait, hogy még több információt szerezzünk arról, hogyan juthatsz előre minél hamarabb.
Miben segíthetünk?
Kérlek, hogy foglald össze röviden a projektedet, és hamarosan megkeresünk írásban vagy telefonon, hogy felmérjük, mennyiben tudunk a segítségedre lenni.