A long tail kulcsszó jelentése, ezeknek a kulcsszavaknak a használata a keresőoptimalizálás egyik leginkább kiaknázatlan területe a magyar vállalkozók körében. Ez az egyik nagy terület, ahol új weboldallal is hamar első oldali találatokat érhetsz el. Ennél is fontosabb, hogy a keresőben stabil, minőségi jelenlétet a long tail kulcsszavakkal építhetsz magadnak.
Long tail kulcsszó: eszik vagy isszák?
A long tail kulcsszó szó olyan, mint a fociban a hosszú sarok. A játékos a rövid sarkot látja maga előtt, a rövid sarok közelebb van hozzá, jobban belátja. A kapus szintén a rövid sarokban számít a támadásra, ezért oda koncentrálja a figyelmét. Az okos játékos ilyenkor a hosszú sarokra próbál lőni, és nagyobb eséllyel ér el találatot.
A long tail kulcsszó pontosan ezt jelenti: azokat a kulcsszavakat soroljuk ide, amelyekre
- egyenként kevés keresés fut, havonta akár már 5-10 keresés esetén is megéri ezekre a kulcsszavakra célozni;
- amelyek a konkurenseid szemében értéktelenek, nem írnak rá tartalmat;
- amelyek sokszor konkrétak, mint a rövid sarok kulcsszavak: például a kertépítés egy rövid sarok kulcsszó, a kerti szegéy telepítés pedig egy hosszú sarok kulcsszó.
Nézzünk egy konkrét példát a long tail kulcsszavakra:
Kulcsszó | Havi keresés |
---|---|
Kertépítés | 3600 |
Kerti tó | 2900 |
Öntözőrendszer | 2900 |
Halastó építés | 170 |
Öntözőrendszer telepítés | 90 |
Füvesítés lépései | 60 |
A kertépítés, a kerti tó és az öntözőrendszer a short tail vagy rövid sarok kulcsszavak. Ezekre hajtanak a konkurenseid, és talán mostanáig téged is főleg ezek a kulcsszavak foglalkoztattak.
A halastó építés, az öntözőrendszer telepítés, a füvesítés lépései a long tail vagy hossz sarok kulcsszavak, és ezekben van igazán a pénz, a lehetőség.
De miért?
Mert az összes keresés 80-90%-ban a long tail kulcsszavakra irányul. Minden hónapban van 1000 olvasó, aki kertépítésre keres. De ugyanebben a hónapban van 100-200 ezer olvasó, aki a térkövezés lépéseire vagy a gyepesítés házilag megoldásra keres rá.
Egy weboldalnak akkor van esélye feljönni a keresőben, ha minél több, akár több száz vagy több ezer long tail kulcsszóra tud mondanivalóval szolgálni az olvasónak. Ezzel megint ott vagyunk a keresőoptimalizálás jelentése témakörben: mert keresőoptimalizálással csak akkor lehetsz sikeres, ha türelmes és kitartó vagy.
De hogy fogsz feljönni akkor a nagy kulcsszavakra?
Teljesen jogos a kérdés, hogy minek ennyi energiát fektetni a pici kulcsszavakba, ha egyszer te kertépítés vagy kerti tó kulcsszóra akarsz feljönni a keresőben?
A long tail kulcsszavak teszik a dolgukat: a Google pontosan tudja, hogyan kapcsolódnak egymáshoz a kulcsszavak. Tudja, hogy aki tegnap a térkövezés lépésire keresett, annak egy kertépítő szakemberre van szüksége. Ezért kertépítés kulcsszóra is egyre feljebb fogja hozni az oldaladat akkor is, ha kertépítésre egyetlen cikket sem írtál. Mert tudja, hogy aki a térkövezés lépéseiről írt egy olvasásra érdemes cikket, az remek kertépítő szakember.
Ezért van óriási lehetőséged a long-tail kulcsszavakra írt cikkek készítésekor.
Az egyetlen bökkenő vele, hogy – mint minden sikeres vállalkozás – időre, türelemre van szükséged. Ha megírtál 20-30 cikket a keresőben, akkor elkezdesz megjelenni a nagy, fajsúlyos kulcsszavakra is a második-harmadik oldalon, sőt, akár az első oldalra is fel tudsz érni: ez természetesen a versenytársaidtól is függ.
De a versenytársaid 90%-ban nem tudnak megírni 20-30 cikket vagy nincs türelmük kivárni a sikert, ezért ha kitartó vagy, biztosan siker koronázza a munkádat.
Mit csinálj a nagy kulcsszavakkal?
A nagy kulcsszavaknak két fontos feladatuk van a honlapodon:
- Először is építhetsz rájuk gyűjtőoldalakat. Például az öntözőrendszer keresőszó, ami 2700 keresést kap egy hónapban, olyan kategória lehet a honlapodon, ami alá be tudod gyűjteni az összes olyan cikket, amit öntözőrendszerrel kapcsolatos long-tail kulcsszavakra írtál.
- A legnagyobb kulcsszó pedig nem más, mint a főoldalad kulcsszava, és a főoldali SEO címben és Meta leírásban jelenik meg.
Komoly blog aloldalt a pici, látszólag jelentéktelen kulcsszavakra kell építeni. A nagy kulcsszavaknak itt nincs helyük!
Hol találod meg a long tail kulcsszavakat?
A long tail kulcsszavakat elsősorban a Google Kulcsszótervezőben kell keresned. Mindig az arányok számítanak. Minden kulcsszó ide tartozik, ami
- nincs benne a számodra, a szakterületeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos 10 leggyakrabban keresett kulcsszóban;
- és akkor is értékesek, ha havonta csak 10-20 keresés fut rájuk.
A Google Kulcsszótervezőben a keresések havi átlagos száma feliratra kattintva mutatja az eszköz, hogy mely kulcsszavakra kerestek a legtöbben vagy a legkevesebben.
Első oldali helyezéseket pár nap alatt el lehet érni azokkal a kulcsszavakkal, amelyek tényleg fontos elemei a szakterületednek, de csak 5 keresés fut rájuk havonta.
A Google Kulcsszótervező ezeket a havi 10 keresés alatti kulcsszavakat már nem fogja mutatni neked, pedig fontosak. De megtalálhatod őket például a a Keywordtool nevű ingyenes alkalmazásban. A fizetős verziót felesleges használnod, hiszen tökmindegy, hogy hatan vagy kilencen keresnek havonta az adott szóra.
Jó keresést, és sok sikert!
Vélemény, hozzászólás?