A tökéletes Facebok borítókép méret meghatározása, majd a kép elkészítése fél-egy órát igényel. A minőségi megvalósítással egyszerre növelhetjük honlapunk és Facebook oldalunk forgalmát.
A borítókép legfontosabb funkciója, hogy tömören az olvasó értésére adja: mit kaphat, mit vihet magával az oldalunkról. A következők jellemzik a tökéletes borítót:
- pontosan betartja az előírt képméretet;
- illeszkedik a Facebook színvilágába;
- egyszerű és áttekinthető;
- olvasható rajta az írás;
- kifejezi cégünk brandjét, sajátosságát;
- személyes, személyhez szóló;
- és – nem utolsó sorban – éles.
Facebook borítókép méret
A Facebook hivatalos tájékoztatása szerint asztali gépen 820 pixel széles, 312 pixel magas képméret szükséges. Mobil megjelenésnél 640 pixel széles pixel és 360 magas pixel felülettel számolj. Ez két felületet jelent, amelyet egyetlen képen és egyetlen képmérettel kell érvényre juttatnunk.
A képet asztali gépre méretezd, és a lényeget középre tedd. A tartalmat a látható zónába helyezzük, hogy minden eszközön szembe tűnjön.
Milyen a rossz Facebook borító? Mik a tipikus hibák?
A hibák felsorlása azért fontos, mert a legtöbb hazai cég, márka vagy közösségi oldal hibás Facebook borítókat használ, a minimum követelményeknek sem felelnek meg. Sokkal több az igénytelen megoldás, mint a normálisan megcsinált képek elhelyezése, és a képméretek is helytelenül vannak beállítva, ezért a képek nem illeszkednek pontosan a felületre.
- Tús sok szöveg a képen. A sok szöveg összezavarja az olvasót, mert nem tudja befogadni. Ha nem megy át az információ, sose tudja meg az olvasód, mi volt rajta.
- Túl sok elem van a képen. Az egyszerűség a legfontosabb szempont, és ezt a fenti kép készítője sem tudta: elveszett a fókusz, mert túl sokat akartak a képre pakolni. Kevesebb több lenne. Ahogyan az olvasó csak néhány szót tud elolvasni, csak egy egyszerű képet tud befogadni.
- Olvashatatlan szöveg. A szövegnek élesen ki kellene emelkednie a háttérből, és világosan olvashatónak kellene lennie. Helyette itt alig lehet kibetűzni.
- Életlen kép. Rengeteg Facebook borítókép homályos: ezt a hibát mindenképpen kerüld el, hiszen az egyetlen kép, amit mindenki lát, aki a Facebook faladra érkezik.
- Rosszul színezett kép. A kép színezésével kapcsolatban a legnagyobb hiba az, amkor túl sok szín szerepel rajta: ez szintén megzavarja az olvasót, aki emiatt nem találja meg a fókuszt. Másik gyakori hiba, hogy a kép nem illeszkedik a Facebook színvilágába. A képek készítésénél figyelembe kell venni a Facebook alapszíneként szolgáló egyedi kék színt, és a színskálánk részének kell tekinteni.
Ezeket a hibákat elkerülhetjük akkor is, ha nem vagyunk profi grafikusok vagy dizájnerek.
Mi legyen a Facebook borítóképeden?
A borítókép olyan, mint egy plakát az autópálya mellett. A lényeget kell ráírni, és elsősorban az érthetőségre koncentrálni. Amikor az olvasód felkerül az oldaladra, egyetlen kérdése van: ez nekem szól vagy nem? Ha a Facebook borítóképed segít neki választ találni a kérdésedre, és ez a válasz igen, akkor maradni fog. Több lehetőséged is van.
Írd ki, mit csinálsz. Írd ki, hogy mivel foglalkozol egyetlen mondatban vagy szóban. Tapasztalataim szerint az olvasók ezt szeretik a legjobban, mert nem terheli túl őket.
Mutasd az új terméket. Ha éppen új terméket vezetsz be a piacra, készíts róla egy képet és tedd ki.
Mutasd meg a hangulatot. Éttermeknél remek fogás, ha lefested az olvasónak a hangulatot, hogy érezze, milyen lehet nálad lenni és enni. A Costes ezt egészen jól csinálja.
Hirdess egy eseményt. Ideiglenesen egy-egy esemény, közelgő alkalom hirdetését is kiteheted. Aki az oldalra érkezik, azonnal észre fogja venni, hogy valamit csinálsz, valami történni fog. A Számlázz.hu pontosan ezt teszi, amikor műhelyeire invitálja a követőit.
Facebook borítókép méret beállítás és borító készítése a Snappa segítségével
Nincs szükség a saját gépünkre telepített képszerkesztőre. Ingyenes online eszközök segítségével is dolgozhatunk. Az online képszerkesztők többsége ingyenesen kínál Facebook cover készítési opciót. Az alábbiakban a Snappát használom.
Regisztráció után kiválaszthatjuk, milyen képet akarunk készíteni. A lehetőségek közül a Facebook Cover Photo lehetőséget választjuk.
A következő lépésben több, mint 100 ingyenesen használható sablon nyílik meg előttünk. Ha ezek közül választunk, szabadon testre szabhatjuk őket. Ha egyik sem tetszik, választhatjuk az üres, méretre szabott papírlapot is.
A sablon kiválasztása után a szerkesztőbe kerülünk. Az alábbi videóban lépésről lépésre követheted a teljes folyamatot:
A borítóképet az elkészítés után feltöltheted. A weboldalad esetében kényesen figyelni kell file nagyságára, itt ez nem lényeges: a Facebook majd leméretezi magának, ha túlságosan nagynak találja. De mivel a Facebook átmérezetheti a képeket, érdmes elmenteni magadnak egy külön helyen a képeket, amiket készítettél.
Facebook oldal hirdetése borítóképpel
2017-ben vezette be a Facebook a zéró algoritmust. Ez azt jelenti, hogy a céges tartalmak ingyenes láthatóságát nullára csökkentették. A világ legnagyobb közösségi oldala ezt minden gond nélkül megtehette, hiszen a Google mellett ő a második legnagyobb tartalom-elosztó csatorna az interneten.
A Facebook azért is megtehette ezt, mivel tökéletes online marketing platform. Adatgyűjtési és célzási képességének köszönhetően viszonylag olcsón és gyorsan terelhetünk jól konvertáló forgalmat a honlapunkra a közösségi oldal segítségével. Ezért pedig fizetni kell.
A céges oldal Facebookon való hirdetésekor ezért különösen fontos, hogy a borítóképünk jól működjön. A sikeres hirdetés érdekében fontos még a szöveg-kép arány figyelése is. Ha a képen elhelyezett szöveg meghaladja a 20%-kot, a Facebook drágábban vagy kevésbé hatékonyan fogja hirdetni az oldalunkat. A Facebook annál jobban futtat egy hirdetést, minél kevesebb szöveget tartalmaz a felhasznált kép. Ha a képen nem szerepel szöveg, az a legjobb.
A szöveg kép arányt legegyszerűbben a Facebook Text Overlay eszközzel ellenőrizhetjük. Az eszközbe egyszerűen feltölthetjük a borítóképet (és bármilyen más Facebook hirdetéshez használt képet), majd az eszköz megmondja, hogy szükséges-e, ajánlott-e a szöveg-kép arány módosítása. Az alábbi válaszok lehetségesek:
- A kép szövegmennyisége: OK;
- A kép szövegmennyisége: Alacsony;
- A kép szövegmennyisége: Közepes;
- A kép szövegmennyisége: Magas.
A javaslatokat érdemes figyelembe vennünk, mert olcsóbban és hatékonyabban tudunk hirdetni.
Facebook borítókép – néhány megjegyezés
A Facebook borítókép mellett a profilkép helyes beállítása is fontos, hiszen az a borítókép mellett közvetlenül jelenik meg. A profilkép illeszkedjen a borítóhoz, és ugyanazt a vizuális világot tükrözze. Itt használhatsz logót vagy fényképet is. A további Facebook képméretek ismerete is fontos lehet, erről a komment szekcióban kérdezz bátran.
A többi social média (Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest) platform más képméreteket használ, ha ezekre is kíváncsi vagy, ezekre külön keress rá.
Facebook profilkép méret és beállítás
Az ideális Facebook profilkép mérete 160px x 160px. De valójában az arányok a lényegesek, az abszolút méretekkel nem kell foglalkoznunk. A kép beállításakor ugyanis kézzel van lehetőségünk igazítani a képen, ezért ha bele tudjuk húzni a körbe, akkor nincs jelentősége a méretnek.
A Facebook majd leméretezi magának, és ugyanolyan jó lesz, mintha profi grafikus készítette volna.
fabiano mondta
Hasznos volt ez a kis poszt, köszi!
Verdes Tamás mondta
Köszi 🙂
Birta József mondta
Remek hiánypótló cikk, a nem céges, de kreatív felhasználók számára is.
Verdes Tamás mondta
Köszönöm szépen!