A céges honlap készítésekor sokszor nem tudjuk, mit szükséges és mit szükségtelen közzétenni a honlapon. Ha a vállalkozások weboldalain a felesleges információk túlsúlyba kerülnek, az olvasók eltévednek az oldalon, fogyatkozni kezdenek a vásárlók. Ha viszont a fontos dolgok kimaradnak, elrisztjuk az ovlasókat.
1. Az ügyfeleid számára is érthető céges bemutatkozás
Az egyszerű és érthető bemutatkozás fontos az olvasóknak. Az érdeklődőid nem ismerik a céged, fogalmuk sincs, ki vagy. Nem értenek a termékedhez, szakterületedhez.
Ezért a címoldalon egyszerűen és érthetően mutatkozz be, és mond el az olvasónak, mit tudsz adni neki. Triviálisnak hangzik, mégis sokan elfelejtik. Az okos bemutatkozásnak három eleme van:
- Mit csinálsz.
- Kinek csinálod.
- Hol csinálod.
Ez lehet akár egyetlen mondat is. Legyen egyszerű és lényegretörő.
- Sportkocsik tuningolását vállaljuk szenvedélyes autósoknak Mezőberényben és a környékén.
- Barakovits Péter vagyok. Cégeknek nyújtok jogi tanácsadást és hátteret Budapesten.
- Bankunk stabil pénzügyi hátteret ad terjleszkedő cégeknek.
2. Személyes benyományst keltő fényképek rólatok
Az ember a fejét fogja, amikor a vállalkozások kiadnak milliókat a honlapjukra, és teletömik az internetről ingyen leszedett stockfotókkal. Ettől a legtöbb honlap annyira műanyag benyomást kelt, hogy az olvasóknak eszükben sincs akár még a kapcsolatfelvételig is eljutni.
Egyetlen kép sincs a vállalkozóról, a cégvezetőről, és egyetlen olyan képi elem sincs, amit ő maga hozott volna létre. És ha még szövegből is kevés van, akkor sok olvasó emiatt azt gondolja majd, hogy nem is létezik a cég.
Legyen legalább a cég vezetőjéről egy fénykép. A cég egyedi arcát a ti arcotok hozza létre.
Mert a honlapod két dologból áll: szövegből és fényképekből. És ha nem teszel rá igényes fényképeket, akkor ki fog tőled vásárolni bármit is?
3. Minőségi tartalom és blog
Nincs új a nap alatt: egy vállalkozás honlapjainak lelkét az írások adják. Ezzel kapcsolatban egyetlen szabály van.
Írj minél több jó cikket a honlapodra, amelyekben megválaszoljátok az érdeklődő vevők kérdéseit.
Ez annyira egyszerű, és annyira kitartó munkát igényel, hogy a konkurenseitek 90%-a képtelen megcsinálni.
De ha te képes vagy rá, akkor már néhány hónap alatt jó helyre kerülsz a Google-ben, és megjelennek a vásárlók is. Egyedi megjelenést – a fényképek mellett – a minőségi cikkek adnak egy honlapnak. Nem kell százezreket költeni SEO szakemberekre vagy online marketing tanácsadóra feltétlenül. Ha a céges honlap tartalmilag üres, semmilyen online marketing tanácsadó nem fog segíteni. És ez megfordítva is igaz: a minőségi írások folyamatosan hozzák az érdeklődőket a honlapodra.
4. Céges kapcsolati adatok
A honlap minden oldaláról elérhetőnek kell lennie a kapcsolati menüpontnak. Hiszen az olvasód bármelyik oldalra érkezhet, és minél könnyebben meg kell találnia, hogy hol léphet kapcsolatba veled.
Kérj meg valakit, aki nem ismeri a honlapodat és téged, hogy menjen fel az oldaladra, és hívjon fel telefonon. Ha ez tovább tart fél percnél, tedd könnyebben elérhetővé a kapcsolati adataidat.
Igényes kapcsolati oldalt néhány perc alatt létrehozhatsz: ne csak egy üres kapcsolati formát használj, hanem írj egy kedves mondatot, tegyél ki magadról vagy a cég vezetőjéről egy fényképet, és jelenítsétek meg a telefonszámotokat is.
Plusz tipp: ha valaki levelet ír neked a kapcsolati formádből, kapjon egy automata visszajelzést, amiben megköszönitek a levelet, és jelzitek, hogy amint tudjátok, válaszoltok. Még jobb, ha az ő üzenetét is belemásolod, hogy neki is meglegyen az elküldött üzenet. Ha nem tudod beállítani, keress egy fejlesztőt, aki segít neked.
5. Referenciák, korábbi céges munkák
Az olvasóból akkor lesz vásárló, ha meg tudja nézni a korábbi munkáidat vagy az együttműködő partnereidet. Ebbe még az is belefér, hogy felhív egy céget, és megkérdezi, milyen tapasztalataik vannak rólatok. Ezzel nagyságrendekkel nagyobb bizalmi szintről indulsz, mint a konkurenseid.
A legegyszerűbb az, ha az együttműködő cégektől engedélyt kérsz, hogy a logójukat közzétehesd az oldaladon.
Ugyanez érvényes a Google Cégem oldaladra. Ne a szomszédok és a haverok kedvező véleményét gyűjtsd ott össze, hanem az igazi ügyfeleidet kérd arra, hogy írjanak rólad pár sort.
6. Pozitív ügyfélvélemények
A vállalkozások, cégek versenyének tömegében már nem hisszük el, ha egy cég azt állítja magáról, hogy ő a legjobb. De hitelt adunk az ügyfelek véleményének, akik vezetéknévvel, keresztnévvel vállalják, hogy értéket kaptak a cégtől, és ajánlják másoknak is.
Kérd meg az ügyfeleidet, hogy írjanak néhány mondatot arról, milyen veled dolgozni. Ebből tanulni is lehet. De a kedvező véleményeket tedd közzé a honlapon. A legjobb, ha arccal és teljes névvel vállalják ezt az ügyfeleid, hiszen így a látszatát is elkerülöd annak, hogy hamisítottad a véleményeket.
Vannak olyan területek, ahol erre nincs lehetőség. Pszichiáterként nehéz lesz arccal és névvel megjeleníthető ügyfélvéleményeket gyűjtened. Ha ügyvéd vagy, akkor a Magyar Orvosi Kamara buta szabályzata miatt esel el ettől a lehetőségtől. De ha ha van rá lehetőséged, élj vele.
Partnereid feltüntetése ugyancsak lényeges: hozz létre egy mezőt a honlapon, ahová kiírod: „Parneterink”, majd tüntesd fel azoknak a cégeknek a logóit, akikkel hosszú ideje együttműködsz.
7. Letölthető tartalom email-címért cserébe
Hosszú távon a marketinges költségeidet azzal csökkentheted, ha eléred, hogy az olvasóid feliratkozzanak a hírleveledre. Feliratkozni akkor fognak, ha ingyenesen letölthetnek egy könyvet a honlapodról. Egy növekvő email-lista olyan a vállalkozónak, mint sportbiztosítás a síelőnek: bármi történik, a felszínen tart. Ez főleg akkor igaz, ha rendszeresen küldesz rá tartalmat, és évek alatt bizalmi kapcsolatot építesz ki az olvasóid felé.
Mivel a Google-ban hullámozhat a helyezésed, és mert a közösségi média bármikor még jobban az egekbe nyomhatja a hirdetési költségeket, a levélküldés sokszor ingyenesen és tökéletes célzással működik.
8. Reszponzív weboldal
Céges honlapnak ma már mindeképpen mobilra optimalizáltnak kell lennie, és táblagépen is meg kell jelennie rendesen. Bár sokan mondják, hogy reszponzív honlapot készítenek, legyél tisztában vele, hogy a reszponzív honlapnak olvashatónak is kell lennie mobilon.
Nem elég, ha összeugrik apróra a telefon képernyőjén a honlap. A lényeg, hogy a bumszli hüvelykujjunkkal is tudjunk rajta kényelmesen navigálni, ha éppen a metrólról szállunk át a buszra, és közben a betűk legyenek annyira nagyok, hogy el is lehessen olvasni az írást.
9. Céges adatok feltüntetése
Ne feledd feltüntetni a céges adatokat a honlapon. Erre a legjobb a lábléc vagy az impresszum, ami külön aloldalt jelent. Itt tüntesd fel mindenképpen a cég hivatalos nevét, elérhetőségét, adószámát. Add hozzá a mondatot is, hogy minden jog fenntartva. Ez egy olyan mondat, amit sok olvasó elvár egy komoly cégtől, és a Google is keresi konkrétan ezt a mondatot a céges weboldalalkon.
Ezzel is bizonyítod az olvasóknak, hogy létező, igazi cég vagy. Ez azért is fontos, mert sokan ma már nem bíznak meg a honlapokban, és konkrét bizonyítékot akarnak látni arról, hogy a cég, akire a pénzüket bízzák, létezik.
10. GDPR és adatvédelem
Ma már alapkövetelmény, hogy meg kell felened az Európai Unió adatvédelmi irányelveinek. Az olvasóidat tájékoztatnod kell arról, hogy milyen adatokat és milyen indokoltsággal gyűjtesz és tárolsz róluk, milyen jogi alappal, illetve, hogy ezeket az adatokat hogyan kezeled. A tájékoztató szövegénem megírásához ügyvéddel kell konzultálni.
Ez ma már alapvető jogi követelmény, amely alól nem bújhattok ki, és az elmulasztása büntetést vonhat maga után.
A céges honlap aranyszabálya: az egyszerűség
Ha a fenti 10 elemetre figyelmet fordítasz, sikeres leszel az interneten. Ami ennél több, arra viszont nem éri meg sok energiát áldozni. Nem kellenek a honlapra speciális effektek, a sliderek, lapozók sokszor csak lassítják az oldalt, és ezzel valójában elűzik az olvasóidat, elrettentik a vásárlóidat.
Az okos honlap szabályai ugyanazok voltak és lesznek: a minél több minőségi tartalom, amelyet élő embereknek írsz.
Vélemény, hozzászólás?