Az olcsó weboldal titka ennyi: irtó sok pénzt és időt spórolhatunk meg azzal, ha végiggondoljuk, hogy milyen honlapra van szükségünk. Mert a weboldalak nem a minőségük, hanem az elpocsékolt idő miatt drágák.
Azok az ügyfeleim, akik vették a fáradtságot és terveztek, 50-70%-al kevesebbet fizettek a webodalukért. Ezek a honlapok egy cseppet sem néztek ki rosszabbul vagy működtek gyengébben mint azok, amelyek drágán készültek el.
Mit kell tenned, mielőtt webfejlesztőhöz mennél, ha olcsó és profi honlapot akarsz? Minden egyes ponttal 10-20 ezer forintot takaríthatsz meg magadnak.
1. Kinek készül ez a honlap?
A marketing lelke az olvasód ismerete.
Olyan jól kell ismerned, mint a saját anyádat. Ugye, hogy anyukádról meg tudod mondani, hogy mivel veheted le a lábáról, mitől kezd dobogni a szíve és mit rühell a legjobban?
Ha az olvasóidat is ilyen jól ismernéd, bármit eladhatnál neki anélkül, hogy felesleges dolgokra költenél.
Az online marketing erről szól.
És van egy pikk-pakk módszer, ami segít téged ebben. Képzeld el a kedvenc olvasódat, ügyfeledet, célcsoportod ideális tagját, példul Lacit. De ne csak képzeld el, hanem pontról pontora rajzold meg. Adj neki nevet, hobbit, családi állapotot, testsúlyt, és társadalmi státust. Képzeld el, hogy mi a kedvenc kajája, melyik állattól fél a legjobban, és hogy milyen állapotban vannak a fogai.
Mielőtt weboldalt készítesz, írj róla 2-3 oldalt az életéről.
Vajon milyen weboldalra lenne képtelen nem kattintani Laci? Mitől lenne oda meg vissza? Milyen cikkeket olvasna rajta örömmel? És mi lenne az, ami ráveszi, hogy vásároljon tőled vagy adományozzon neked?
Ez a lényeg: az egész oldalt Lacinak kell megcsinálni.
És mivel Laci a Google felől érkezik majd, a Googlenak is segítened kell abban, hogy Lacit hozzád küldje.
2. Hogyan Googlézik Laci?
Vajon Laci milyen keresőszavakat ír be a Google-be?
Minél pontosabban válaszolsz erre a kérdésre, annál több Laci jelenik majd meg az oldalon. De jönni fognak a Lacihoz egy kicsit is hasonlító Katik és Gáborok is.
Írd össze magadnak a 10 legfontosabb keresőkifejezést, amit Laci a Google-ba pötyög, rövideket és hosszúakat, és írd fel magadnak egy papírra. Ha megvannak, akkor vizsgáld meg, hogy ezek közül mely keresőszavakat használják az emberek igazából.
Ehhez használhatod a Google Trends-et, amelyik éppen ezt méri és mutatja meg neked.
A legjobban teljesítő keresőszavakat vagy kifejezéseket mentsd el magadnak, mert most ezekkel dolgozunk tovább.
3. Mit olvasson Laci?
Minden fontos keresőszóra csinálni kell egy külön oldalt Lacinak. Ha Laci a mákvirágokért, a krokodilokért és Amerikáért bolondul, akkor készíts neki egy
- azenoldalam.hu/makvirag,
- azenoldalam.hu/krokodil, és egy
- azenoldalam.hu/amerika
oldalt is.
(Ha még nem tudod, hogyan válassz domain-címet, ez a cikk segíteni fog neked.)
És írd le ezekre a legtöbb információt a mákvirágokról, a krokodilokról és Amerikáról úgy, hogy Laci értse és élvezze.
A lényeg, hogy minden egyes sort Lacinak kell írni, és minden információt össze kell szedni neki a témában, ami érdekli.
Menjünk tovább.
4. Mit csináljon Laci?
A weboldal célja, hogy Laci csináljon valamit. Például vásároljon egy krokodilt vagy osszon meg egy cikket a Facebook-on a mákvirágokról.
Tűpontosan válaszold meg ezt a kérdést. És ne általánosságban, hanem konkrétan.
Ha ez megvan, akkor ideje, hogy megtervezzük az oldal szerkezetét.
5. Hogyan mozogjon Laci a weboldalon?
A legfontosabb keresőszavakkal és az ennek alapján elkészült oldalakkal már megtervezheted az oldal szerkezetét.
Kezdjük a menüvel.
A legtöbben itt elvéreznek, mert a menüt összekeverik a szakdolgozatuk tartalomjegyzékével. Úgy vannak vele, hogy ha elég hosszúra írják, akkor egy oldallal kevesebb fehér űrt kell kitölteniük.
De itt ez pont fordítva működik.
Mert a menü nem tartalomjegyzék, hanem kinyitott ajtó, amelyen át az olvasódat elvezeted addig, hogy megtegye a legfontosabbat, amit te már jó régen eldöntöttél.
Például várásoljon krokodilt.
A menüt úgy kell megépíteni, hogy azt kérdezed magadtól: vajon Laci bejönne-e ezen az ajtón? Ha igen, akkor van értelme a menüpontnak, ha nem, akkor nincs. És minél több a menüpont, annál kisebb az esélye, hogy Laci oda megy, ahová szeretnéd.
A menünek egyébként 2 kötelező eleme van: a Rólunk az első, a Kapcsolat az utolsó helyen legyen. A kettő közé minél kevesebbet pakolj, csak ami feltétlenül szükséges.
Ha például tudod, hogy Laci a krokodilra biztosan kattint, akkor mindenképpen szoríts neki helyet a menüben.
Most pedig irány a címlap.
6. Mit lásson Laci a weboldal címlapján?
A címlap a nagy reklámtábla a boltod főbejáratán. Itt tömören mond el Lacinak, hol jár.
Ehhez egyetlen mondatban meg kell mondanod, hogy miről szól a weboldalad. Ha az olvasó nem érti meg 3-5 másodpercen belül, hol van, idegesen elmegy.
A bemutatkozást három módon csinálhatod.
Egy rövid mondatban kell válasz az alábbi kérdésekre. Csak az egyiket kell használni, de érdemes kipróbálni mind a hármat, hogy lássuk, melyik a legjobb. Írj sok-sok variációt.
Képzeld azt, hogy Laci már két napja nem aludt, fáj a feje, de megkérdezi, hogy miről csinálsz weboldalt. Úgy válaszolj, hogy ebben az állapotban is értse.
Ezek a kérdések:
1. Miről szól a weboldalad / vállalkozásod?
2. Mitől lesz jobb nekem, mitől lesz boldogabb, teljesebb, egyszerűbb az életem, ha időt töltök ezen az oldalon?
3. Milyen rossz dolgot segít nekem elkerülni/megelőzni amit itt találok?
4. Mit csináljak? (Kattintsak, vásároljak, iratkozzak fel, adományozzak?)
A címlapon semmi másnak ne adj helyet, csak és kizárólag ezeknek. Minél egyszerűbb és kisebb a címlapod, annál jobb. Mert annál gyorsabban töltődik be, és mert annál hamarabb segít Lacinak megkapni azt, amire szüksége van.
Ha megírtad a címlapra a szöveget, akkor a lényeggel már készen is vagy. Már csak a dizájnnal kell foglalkoznod egy picikét.
7. Hogyan tervezz olcsón dizájnt?
A weboldalon az internetről letöltött stock-fotók helyett saját fényképeket használj vagy készíts magad rajzokat. Semmi nem emel úgy ki a tömegből, mint a saját, személyes elemek egy weboldalon.
Ha nem megy, akkor keress stock fotókat ezen az ingyenes és remek oldalon, vagy tölts le ugyancsak ingyenes képeket és rajzokat ebből a varázslatos gyűjteményből.
Eddig nem fizettél egyetlen fillért sem. De a dizájnért már csak kellene fizetni, nem?
Nem, azért sem.
Ha szebbnél szebb sablonok várnak, akkor hülye leszel egyedi fejlesztésekért fizetni művészeknek. Ezek az egyedi fejlesztések ráadásul sokszor nem működnek, és egy egyszerű frissítés után lefagynak. Akkor pedig mehetsz vissza a fejlesztődhöz, aki jó pénzért elvégzi neked a frissítéseket, karbantartásokat.
8. Hogyan vásárolj tartósan olcsó sablont?
Egyetlen dolog van, amiért megéri fizetni, mert a későbbiekre tömérdek kiadástól szabadítod meg magad.
Vásárolj.Prémium.Sablont.
Vedd meg a legjobbat és legdrágábbat, amit csak találsz, és amiről 5-csillagos visszajelzéseket adtak le mások.
Azért, mert hibátlanul fog működni, és a későbbiekben bárhogyan alakíthatod, és nem kell szívnod azzal, hogy nem működik. Az olcsó sablonok 5 ezer forintba kerülnek, a prémium sablonok 20-30 ezer forintba. Ez az egyetlen, amiért megéri fizetni.
Azt javaslom, hogy válassz a StudioPress sablonjai közül (ez nem hirdetés, nem kapok pénzt, ha innen kattintva vásárolsz). De körülnézhetsz más prémium weboldal-lehetőségek között is. Keress egy olyat, ami tetszik, és bele tudod írni a szöveget, amit előkészítettél magadnak.
+1. És ne fizess ezért sem
Ha ez megvan, akkor keress egy WordPress fejlesztőt, aki felteszi neked a sablont és a WordPress alapot. Ennek 1-2 munkaórányi pénznél nem lehet magasabb az ára.
Ha nem akarsz fizetni ezért sem, akkor jó helyen jársz. A PRÉMIUM HONLAP csak havi 2500 forintért elérhetővé teszi számodra ezeket a sablonokat, és tárhelyet is biztosít számodra. Innen pedig már magad alakíthatod őket.
És most jön a lényeg:
Faragd bele a sablonba amit kitaláltál, és elégedj meg azzal, ha többé-kevésbé hasonlít arra, amit akartál. A WordPress annyira egyszerű, hogy ha rászánsz pár napot a tanulására, akkor külső segítség nélkül is el tudod végezni a legtöbb dolgot.
És ha csak ezeket a feladatokat elvégezted, már jobb honlapod van, mint a magyar vállalkozások és civil szervezetek 90%-ának. A finomságokkal ráérsz utána is foglalkozni.
Ha olcsón akarsz professzionális weboldalt, mi sem egyszerűbb. Csak ne várd, hogy a webfejlesztőd kitalálja helyetted, hogy miről szól a vállalkozásod, mit is akarsz eladni stb. Ha tisztában vagy a céljaiddal, és rászánsz 1-2 napot, akkor pikk-pakk olcsó és professzionális weboldalad lehet.
Sok sikert!
Vélemény, hozzászólás?